Promenadkonferens 1 juni

Välkommen att delta i en Promenadkonferens i Österbybruk! Konferensen riktar sig till konstnärer och tjänstepersoner verksamma inom konstfältet i Uppsala län. Deltagarna delas in i grupper som tillsammans får ta del av konst och relaterade frågeställningar.

En dag med samtal, vandring och gemensam eftertanke

Österbybruks herrgård kommer att fungera som bas och vi rör oss under dagen i närliggande naturområden. Introduktion och avslutande diskussion sker vid herrgården. Delar av programmet kommer att kunna förläggas inomhus vid regn.

Bra skor och kläder efter väder rekommenderas. Medtag sittunderlag. Detaljerat program skickas ut till anmälda deltagare, som förväntas vara på plats under hela konferensen.

Medverkande:
● Jonas Gren, poet, performance
● Kolbeinn Karlsson, tecknare/konstnär, performance
● Jenny Sunesson, konstnär och Stefan Skoglund, naturguide/naturvårdare, interaktiv performance
● Niklas Östholm, intendent Folkrörelsernas Konstfrämjande, samtal
● Johanna Hästö, konstnär, moderator

Plats och tid

1 juni 2022 klockan 9.15–16.00 på Österbybruks herrgård.
Busshållplats: Österbybruk Bussterminal. Från bussterminalen är det 5 minuter promenad till herrgården, där även parkeringsplatser finns.

Konferensen sker på svenska.

Anmälan och kostnad

Anmälningsavgiften är 100 kr för konstnärer/frilansare, 300 kr för tjänstepersoner. Vegetarisk lunch och fika ingår i anmälningsavgiften.

Ange i din anmälan:
För- och efternamn
Ev behov av specialkost
Kommer du betala 100 kr eller 300 kr?

Intresseanmälan skickas senast den 24 maj till kultur@regionuppsala.se - märk ditt mail med ämnesraden “Promenadkonferens”.

Du är anmäld när du fått bekräftelse med betalningsuppgifter och betalat anmälningsavgiften, samt meddelat detta till Region Uppsala. Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.

Vid frågor kontakta: Johanna Hästö, Konstfrämjandet Uppland på
johanna.hasto@konstframjandet.se.

Promenadkonferensen arrangeras av Konstfrämjandet Uppland i samarbete med Region Uppsala och Östhammars kommun.