Systemtekniker IT

Sista ansökningsdag 2021-07-09
Arbetsplats Avdelningen IT-stöd på IT-centrum
Förvaltning Resurscentrum Region Uppsala
Referensnummer LRC15/2021
Sök jobbet

Beskrivning av tjänsten

Vår verksamhet

IT-stödet är en viktig del av Region Uppsalas verksamhet. Inom IT-Centrum blir du kollega med 100-talet engagerade medarbetare vars kompetens spänner över ett systems hela livscykel. Du kommer att tillhöra en grupp på ca 20 IT-tekniker och vara placerad i en av de två grupperna inom IT Drift, gruppen Systemdrift.

IT-centrum behöver nu förstärka med en systemtekniker med erfarenhet från laboratoriemedicinsk verksamhet till avdelningen IT Drift!

Ditt uppdrag

Inom Region Uppsalas arbetar vi på serversidan primärt med operativsystemen Windows Server men även Linux. Vi har huvudsakligen en Windowsbaserad klientmiljö.

Systemen vi underhåller och supporterar har höga krav på tillförlitlighet och tillgänglighet varför du förväntas jobba proaktivt för att säkerställa en hög driftkvalitet. Förståelse för verksamheten och en ödmjuk inställning är viktiga egenskaper.

Du är van vid att arbeta självständigt, vara drivande och ha helhetssyn. Samarbete över avdelnings- och gruppgränser är en självklarhet och vi ser att du som person är kvalitetsmedveten samt service- och lösningsinriktad. Du arbetar strukturerat och noggrant.

Som systemtekniker kommer du att ha ett särskilt ansvar för ett eller flera system. Vissa är stora och kräver mycket uppmärksamhet, andra är mindre. Utöver de tekniska uppgifterna innebär rollen också många kontakter med både kollegor inom IT-Centrums övriga avdelningar men framför allt i det dagliga arbetet med verksamheten på Akademiska laboratoriet. Där kommer du som systemtekniker arbeta i rollen som systemspecialist för vårt laboratorieinformationssystem inom patologi - SymPathy.

I arbetet ingår att:

* Tekniskt underhålla systemen
* Vara ett stöd till och arbeta nära med systemens förvaltningsorganisation
* Övervaka, felsöka och avhjälpa fel
* Ta fram och underhålla dokumentation
* Ha kontinuerlig kontakt med verksamheten och dess leverantörer

Dina kvalifikationer

Du har minst flerårig erfarenhet från en liknande roll. Erfarenhet från laboratoriemedicinsk och ackrediterad verksamhet är meriterande, i synnerlighet av digital patologi.

Du har goda kunskaper om Microsoft Windows Server operativsystem och SQL. Din svenska är mycket god och du uttrycker dig även väl på engelska i såväl tal som skrift. Utbildning inom IT på minst gymnasienivå krävs. Högre utbildning eller motsvarande är meriterande.

Lyhördhet för Region Uppsalas verksamheter och en ödmjuk inställning är viktiga egenskaper liksom förmågan att kommunicera både med IT-kunniga och andra. Du är van vid att arbeta självständigt, vara drivande och ha helhetssyn. Att dokumentera i sitt arbete är en nödvändighet. Samarbete över avdelnings- och gruppgränser är en självklarhet. Dessutom ser vi att du är kvalitetsmedveten samt service- och lösningsinriktad.

Vi erbjuder


Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här.

Vill du veta mer?

Tjänsten är på heltid tillsvidare.
Beredskap kan komma att ingå.

Intervjuer sker löpande, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Din ansökan vill vi ha senast den 9 juli.

Ev. frågor om tjänsten besvaras av Ronnie Johannesson, 018-617 38 18
Fackliga representanter nås via Region Uppsalas växel, 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sök jobbet

Om Resurscentrum Region Uppsala

Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 350 medarbetare och verksamma inom områdena ekonomi- och personaladministration, IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.