Beställningsmottagare och trafikledning av sjukresor

Sista ansökningsdag 2022-02-28
Arbetsplats Trafik och samhälle
Förvaltning Trafik och samhälle
Referensnummer KTF25/2021
Sök jobbet

Beskrivning av tjänsten

Vår verksamhet

Vill du vara med och göra skillnad i människors vardag? Vi söker nu serviceinriktade timanställda beställningsmottagare med god samordningsförmåga till nystartad enhet för beställning av sjukresor. 

Att jobba hos oss innebär att underlätta vardagen för våra resenärer varje dag, och att möta behoven i ett växande län. Avdelningen för Serviceresor ansvarar för länets sjukresor och samordnar den särskilda kollektivtrafiken i länet. Från och med 1 april utökas avdelningen med en beställningscentral för sjukresor. Beställningscentralen består av ett tiotal medarbetare och ansvarar för utförande av beställningar och trafikledning av sjukresor.  

Vi erbjuder dig en möjlighet att jobba på en arbetsplats med god arbetsmiljö, som ger utrymme för personlig och professionell utveckling.

Ditt uppdrag

Som beställningsmottagare måste du vara stresstålig, ha god simultanförmåga och kunna fatta snabba beslut.

I rollen ansvarar du för att ta emot beställningar av samhällsbetalda resor, huvudsakligen per telefon samt trafikledning av sjukresor.

I arbetet har du ett nära samarbete med dina kollegor och våra samarbetspartners. På förvaltningen värdesätter vi teamet och ett gott samarbete där alla medarbetare jobbar för gemensam framgång. 

Då verksamheten måste vara igång dygnet runt ingår skiftarbete och arbete på oregelbundna tider så arbetstiderna inkluderar både dagtid, kvällar, och nätter under vardagar och helger. 

Dina kvalifikationer

Du har tidigare erfarenhet av att serva kunder via telefon. Erfarenhet av telefonistarbete i växel och andra samordningsarbeten är meriterande. 

Vi ser gärna att du har god lokalkännedom i Uppsala och erfarenhet av systemet PlanIT är meriterande. Du har god datorvana och lätt för att söka information och sätta dig in i nya system. 

Du har gymnasieexamen samt god svenska i tal och du har även god skriftlig kommunikation på svenska och engelska. 

Din kompetens

Du har ett grymt bemötande, är lugn och kontrollerad under stress eller i pressade situationer och är noggrann. Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser problem på ett konstruktivt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.

Vi erbjuder

Anställningen är en timanställning med tillträde 1 april 2022 i verksamhet med skiftgång inklusive nattarbete, alla dagar i veckan. Urval och intervjuer sker löpande. 

Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra. Så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här.

Vill du veta mer?

Avdelningschef, Ellen Åberg, 018-611 19 47, ellen.aberg@regionuppsala.se 
För Saco Monica Edling, monica.edling@akademiska.se 
För Vision Christina Nordlund, 018-611 19 07, christina.nordlund@regionuppsala.se 

Vill du jobba med oss?

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sök jobbet

Om Trafik och samhälle

Trafik och samhälle är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. På vår förvaltning arbetar cirka 100 medarbetare. Vår verksamhetsidé är att utveckla och bedriva hållbara transporter för ett växande Uppsala län. Vi utvecklar bland annat infrastrukturen och kollektivtrafiken inom länet. Under varumärket UL bedrivs kollektivtrafik i samarbete med upphandlade trafikföretag. Våra medarbetare har en stor bredd av kompetenser och arbetar bland annat med verksamhetsutveckling, upphandling, samhällsplanering, trafikplanering, systemförvaltning, ekonomi, kommunikation, försäljning och kundtjänst.