Medicinsk sekreterare

Sista ansökningsdag 2022-05-29
Arbetsplats Kundstjänst vid Kungsgärdets center
Förvaltning Nära vård och hälsa
Referensnummer NVH210/2022
Sök jobbet

Beskrivning av tjänsten

Medicinsk sekreterare till kundtjänst

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid vid Kungsgärdets center. Tillträde enligt överenskommelse. 

Vi är en liten enhet bestående av receptionister och administratörer, som utgör kundtjänst vid Kungsgärdet center. Oss träffar man när man besöker eller på annat sätt kontaktar verksamheterna vid Kungsgärdet. Vår målgrupp, som besöker oss, är främst personer med olika typer av funktionsvariationer. Vi hjälper även vårdcentralen med ankomstregistreringar för deras patienter.

Region Uppsala och Nära Vård och Hälsa har förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här
Vi har bekväm arbetstid med lediga helger och röda dagar och ett generöst friskvårdsbidrag.

Ditt uppdrag

Du kommer att ingå i vårt team och tillsammans med oss se till att vi ger bästa möjliga bemötande och service till våra patienter och centrets medarbetare. Det innefattar bland annat mottagande och ankomstregistrering av patienter och besök, ge telefonservice och hantera avbokningar, utlämning av nycklar till förvaltningens tjänstebilar, beställa förbrukningsmaterial etc. I tjänsten ingår även att vara behjälplig med att skriva diktat till delar av verksamheten. Fördelningen är ca 80/20 mellan uppdraget i kundtjänst och skrivande till andra verksamheter.

Din kompetens

Vi söker dig som är utbildad medicinsksekreterare/vårdadministratör. Du är utåtriktad, tycker om att arbeta med människor och ser utmaningar som ett tillfälle att lära nytt. Du har tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete. Personlig lämplighet har stor betydelse för tjänsten.

Vår verksamhet

Vår verksamhet är en serviceverksamhet. Vi ansvar för ankomstregistrering av patienter och besökare till verksamheterna vid Kungsgärdet center. Vi hanterar telefon och bokar in telefontider till vårdgivare och hanterar även avbokningar av besök. Vi sköter om konferenslokaler och har det övergripande ansvaret för basförråd med förbrukningsmaterial. Vi har även ansvar för posthantering och mycket, mycket mer.

Vi är nu inne i en spännande fas, ett förändringsarbete för att utvecklas till EN gemensam kundtjänst för hela Kungsgärdet centers verksamheter. Det betyder också att arbetsuppgifterna kan komma att förändras i takt med förändringen.

Det vi är mest stolta över, och värnar om, är att vara ansiktet utåt för verksamheten. Att vi ger ett tryggt, varmt och välkomnande bemötande i receptionen så väl som över telefon. Vår prioritet är att alltid sätta besökare i fokus och ge en så god service som möjligt.

Vill du veta mer?

Välkommen att kontakta verksamhetschef Maria Borgström på tel: 018 – 611 68 90 om du vill veta mer om anställningen eller verksamheten.

Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel, tel 018-611 00 00.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på ditt utbildningsbevis och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Vi vill ha din ansökan senast 29 maj.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sök jobbet

Om Nära vård och hälsa

Våra 1650 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177 Vårdguiden. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.