Vårdutvecklare 50% vikariat

Sista ansökningsdag 2022-06-03
Arbetsplats Vårdkvalitetsenheten. Sjukhusadministrationen
Förvaltning Akademiska sjukhuset
Referensnummer AS665/2022
Sök jobbet

Beskrivning av tjänsten

Vår verksamhet

Med engagemang och kunskap strävar vi efter att bli det ledande universitetssjukhuset i Sverige. Tillsammans arbetar vi varje dag för att skapa det största värdet för våra patienter. Vill du vara med? Vill du bli en i vårt team och vara med och vidareutveckla kvalitets- och patientsäkerhetsarbetet inom Akademiska Sjukhuset?

Nu har du chansen att under cirka ett år prova på att arbeta som vårdutvecklare på vårdkvalitetsenheten på 50%

Ditt uppdrag

Som vårdutvecklare på vårdkvalitetsenheten arbetar du sjukhusövergripande med insatser som ska stödja verksamheternas utvecklings- och förbättringsarbete inom kvalitet- och patientsäkerhet.

Vi arbetar för en trygg och säker vård med att förebygga vårdskador. Vi samarbetar med Hälsofrämjande sjukhus, chefläkarna, enheten för vårdprocess stöd och övriga enheter inom Sjukhusadministration samt Lasarettet i Enköping och regionkontoret.

Arbetet innebär att du självständigt och tillsammans med vårt team och med verksamheternas chefer och medarbetare kartlägger, analyserar, följer upp och utvecklar sjukhusets och verksamheternas kvalitets- och förbättringsarbete samt håller i utbildningar. I denna tjänst ingår arbete inom flera kvalitetsområden.
Arbetsuppgifterna utgår från beslutade målsättningar för kvalitet och patientsäkerhetsarbetet inom Akademiska sjukhuset och Region Uppsala. I tjänsten ingår även omvärldsbevakning inom kvalitet och patientsäkerhetsområdet.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är sjuksköterska med lägst magisternivå. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med förbättringsarbete inom kvalitets- och patientsäkerhetsområdet och process- och projektledning, chef- och ledarskap, samt att du har god skriv och datorvana.

Din kompetens

Du har idéer och tankar om hur man kan förbättra och utveckla vården på Akademiska. Du tycker om omväxlande dagar där du har möjlighet att växa och utvecklas.

Du har en god förmåga att lyssna, kommunicera, uttrycka dig i tal och skrift och samarbeta med andra människor. Vidare har du lätt att ta till dig ny kunskap, är strukturerad, flexibel, samarbetsvillig och kan arbeta självständigt. Du är drivande och redo att samarbeta med andra för att utveckla vården för patienternas bästa.

Vi erbjuder

Tjänsten är ett vikariat på 50% under cirka ett år. Tillträde enligt överenskommelse. 

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här.

Vill du veta mer?

Marie Sjödin chefsjuksköterska, Vårdkvalitetsenheten: 018-612 28 30
Annilla Edeholm bitr. chefsjuksköterska, Vårdkvalitetsenheten: 018-612 27 88
Fackliga kontaktpersoner nås via växeln: 018-611 00 00

Vill du jobba med oss?

Välkommen med din ansökan via länken nedan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sök jobbet

Om Akademiska sjukhuset

Med 8 600 anställda, ca 800 vårdplatser och omfattande öppenvård är Akademiska sjukhuset ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är Akademiska leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige.

Här på Akademiska sjukhuset tror vi att ärlighet varar längst. Så svart på vitt: Vi vet att tempot är högt och att vi är i behov av fler kollegor. De tjänster som vi erbjuder kräver mycket, men vi som arbetar här vet att jobbet också ger så mycket tillbaka. På Akademiska sjukhuset har du nära till specialistkunskap, forskning, utbildning och engagerade kollegor. Vi arbetar kontinuerligt med förbättring och utveckling, och strävar efter att vara en hälsofrämjande arbetsplats med gott ledarskap och flexibla arbetssätt.