Administrativ samordnare

Sista ansökningsdag 2022-12-15
Arbetsplats Hörsel- och synverksamheterna
Förvaltning Nära vård och hälsa
Referensnummer NVH527/2022
Sök jobbet

Beskrivning av tjänsten

Vill du ha ett spännande administrativt samordningsuppdrag?

Vi erbjuder en visstidsanställning på heltid under ett år där du kommer att vara Hörsel- och synverksamheternas ansikte utåt. Tillträde enligt överenskommelse med möjlighet till förlängning.

Du kommer att få ett spännande uppdrag i en ny organisation då Döv- och dövblindcentralen, Hörcentralen och Syncentralen blivit en verksamhet som riktar sig till personer som har synnedsättning, hörselnedsättning, är döva, blinda eller har dövblindhet.

Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner via vårt kollektivavtal, läs om förmånerna här

Ditt uppdrag

Du kommer ingå i vår administrativa grupp på fem personer och arbeta i vår gemensamma expedition som också bemannar taltelefon och bildtelefon. Via bildtelefon tar våra döva patienter kontakt med oss och kommunikationen sker på teckenspråk. Våra övriga patienter tar kontakt via taltelefon, samt att många även tar direktkontakt via expeditionen eller via 1177. Förutom att bemanna våra telefoner stöttar du upp i verksamheten där behov finns och är även delaktig i hela verksamheten på en övergripande nivå. Inom Hörsel- och synverksamheterna arbetar ca 50 personer och expeditionen är verksamhetens nav. Du kommer att ha verksamhetschefen som din närmsta chef. Arbetet som administrativ samordnare innefattar förutom att bemanna telefontiden och expeditionen, blandade administrativa arbetsuppgifter och innebär även att ge råd till personer som besöker verksamheten och deras anhöriga. För att våra patienter ska få träffa rätt yrkeskategori kommer du att göra en första bedömning och guida dem till rätt form av besök. Via expeditionen lämnas även hjälpmedel in eller hämtas ut. Våra besökare använder olika kommunikationssätt så många frågor som du kommer att besvara kommer att ske både via talat språk, teckenspråk eller via skrift.

Du kommer ingå i nätverk med kunniga kollegor. Vi har vid sidan av din individuella utvecklingsplan även regelbundna utbildnings- och planeringsdagar.

Din kompetens

Vi söker dig som har gymnasieutbildning och har lämplig utbildning inom området. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Du behärskar även teckenspråk på en nivå som göra att du kan kommunicera via teckenspråk med våra döva besökare. Fortbildning inom teckenspråk kan du få när du arbetar hos oss. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom döv-, hörsel- och/eller synområdet. Det är en fördel om du har erfarenhet av olika IT-system. Vi använder Cosmic för bokning av besök och Heroma är vårt personaladministrativa system. För lagerhantering av våra hjälpmedel använder vi Audit Base och Medusa.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att klara uppdraget behöver du ha ett positivt förhållningssätt, vara noggrann, ansvarsfull och ha en hög servicekänsla.  Att ha ett patientperspektiv är självklart för dig och det är viktigt att du har en helhetssyn, en vilja och drivkraft att utveckla vår verksamhet. Som person är du tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt arbetssätt. Uppdraget kräver att du har god samarbetsförmåga men även förmåga till självständigt arbete. Du är lyhörd, nytänkande och öppen för olika lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ditt förhållningssätt präglas av öppenhet och framåtanda.

Vår verksamhet

Hörsel- och synverksamheterna, som inkluderar de tre enheterna Döv- och dövblindcentralen, Hörcentralen och Syncentralen är placerad på Kronparksgården i Uppsala och till vår verksamhet kommer man huvudsakligen via remiss från ögonläkare, hörselläkare eller audionommottagning.

Till oss kommer personer som har grav synnedsättning, gravt nedsatt hörsel eller personer som är döva, blinda eller har dövblindhet. Det kan handla om att få vardagslivet att fungera eller att hantera en ny livssituation med syn och /eller hörselnedsättning. Vi provar ut hjälpmedel som glasögon, synhjälpmedel, hörapparater och andra tekniska hjälpmedel. Vi erbjuder bl. a kommunikationsträning, orienteringsträning, samtalsstrategier, ger samtalsstöd, samt stöd och hjälp till familj och andra nära.

Vill du veta mer?

För mer information är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Vivianne Börjesson, tel. 018-611 67 07, mail vivianne.borjesson@regionuppsala.se eller till Anna Eriksson som är kontaktperson för administratörerna, tel. 018-617 18 97, mail anna.f.eriksson@regionuppsala.se

Fackliga företrädare nås via Region Uppsalas växel, tel 018-611 00 00.

Om du erbjuds en anställning hos oss kommer vi att begära ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistret. 

Ansökan

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga kopia på ditt utbildningsbevis, meritförteckning och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Skicka gärna in din ansökan redan idag eftersom intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi vill ha din ansökan senast 15 december. 

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sök jobbet

Om Nära vård och hälsa

Våra 1650 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177 Vårdguiden. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.