Psykolog

Sista ansökningsdag 2024-05-28
Arbetsplats Kungsgärdets vårdcentral
Förvaltning Nära vård och hälsa
Referensnummer NVH163/2024
Sök jobbet

Beskrivning av tjänsten

Välkommen till oss på Kungsgärdets vårdcentral!

Vi söker dig som är psykolog och som vill vara med och arbeta samt utvecklas tillsammans med oss och ha ett arbete som både är varierat och stimulerande. Vi erbjuder en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här

Ditt uppdrag

Ditt arbetsområde hos oss är psykisk ohälsa inom det behandlingsområde som inte kräver psykiatrins resurser. Du arbetar självständigt med vuxna personer från 18 år och uppåt. Du kommer att samverka med övriga yrkeskategorier samt ha ett nära samarbete med övriga psykologer samt kuratorer på vårdcentralen. Arbetet innebär framför allt psykologisk rådgivning, bedömning och behandling både individuellt och i grupp.

Din kompetens

Vi söker dig som är legitimerad psykolog med goda kunskaper i diagnostik och evidensbaserade behandlingsmetoder, KBT eller PDT. Erfarenhet av arbete med bedömning och behandling inom depression och ångeststörningar är meriterande samt tidigare arbete på vårdcentral.

Stor vikt läggs vid att du har kapacitet att arbeta självständigt och strukturerat samt att du är kvalitetsmedveten. Viktigt är att du har en god förmåga att samarbeta och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Att du har en god pedagogisk förmåga och lätt kan skapa kontakt med både patienter och kollegor är också viktigt för att lyckas i arbetet. Arbetet förutsätter ett intresse för och förmåga att arbeta i team och att du motiveras av att utveckla verksamheten.

Vår verksamhet 

Kungsgärdets vårdcentral tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala. Vårdcentralen ligger centralt i Uppsala med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter intill vårdcentralen. I april 2024 blev Flogsta och Kungsgärdets vårdcentral samlokaliserade i Kungsgärdets lokaler. Det innebär att vårdcentralen blir en av de största i Uppsala och att du som medarbetare kommer ingå i ett större kollegialt sammanhang med alla fördelar som det innebär. Vi har cirka 17000 listade patienter och erbjuder bland annat äldremottagning, BVC, diabetesmottagning och lättakut. På vårdcentralen arbetar alla för att ge våra patienter bästa möjliga omhändertagande.

Vill du veta mer?

För mer information om arbetet och verksamheten är du varmt välkommen att kontakta gruppchef Lena Larsson, e-post lena.a.larsson@regionuppsala.se eller tel. 070-610 18 61.

Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00.

Ansökan

Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på din legitimation och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Skickar gärna in din ansökan redan idag eftersom intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden. Vi vill ha din ansökan senast 28 maj.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa växeln 018-611 00 00 och be om att få komma i kontakt med HR-specialist säkerhet så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att fylla i ansökningsformuläret.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sök jobbet

Om Nära vård och hälsa

Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster.