Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen.
Initiativ från (V) om telefonlinje fick svar
Även (V) har inkommit med ett initiativärende liknande det från (S) i notisen ovan, ”Människor i kris behöver en telefonkontakt”. Där är svaret liknande det som gavs till (S). (V) yrkade även på att hälso- och sjukvårdsdirektören skulle ges i uppdrag att utreda en långsiktigt hållbar lösning för hur personer med akuta psykiatriska tillstånd kan få hjälp via telefon dygnet runt. I den delen är svaret att ett sådant uppdrag redan är lagt på hälso- och sjukvårdsdirektören, med en återrapportering i maj.
Med hänvisning till detta avslog sjukhusstyrelsen initiativet, något som (V) reserverade sig emot.