Del 2. Marknadsföring

Hur når vi ut i "bruset"? En heldagskurs med fokus på marknadsföring 16 januari.

Under dagen varvas workshop med föreläsning. Vi går bland annat igenom sociala medier, digital marknadsföring,  annonser och affischer.

Innehåll

  •  hur definierar vi våra målgrupper och vilka behov har de?
  •  en genomgång av sociala medier, appar och digital marknadsföring.
  • hur får vi kostnadseffektivitet i analoga och/eller digitala kanaler?
  • sociala medier, event, annonser, affischer m m. – fördelar och nackdelar.
  • vad kan gå fel? Hur räddar vi en programpunkt när publiken sviker?
  • hur kan vi använda media för att nå ut?

Kursledare

Loredana Jelmini. Loredana har lång erfarenhet av ledarskap och kommunikationsarbete inom kultursektorn. Hon har bland annat arbetat med Cullbergbaletten, Folkets Hus och Parker och Nordiska museet. Loredana har genomfört kurser över hela landet i marknadsföring, kommunikation och försäljning – för professionella som såväl ideellt kulturverksamma.

Tider

kl. 09.30 – 16.00 Kaffe, te och smörgås från kl 09.00. Lunch och fika under dagen ingår.

Pris

Fortbildningstillfälle 2, Marknadsföring, kostar 200 kr för lunch och fika. Max antal deltagare 30 st. Reser du långt och behöver boka boende under kurstillfället på Wik finns möjlighet att boka logi på våra internat eller Wiks hotell. Anmälan för boende gör du i samma ansökningsformulär som kursanmälan. Uppge om önska om logi gäller fredag - lördag eller lördag-söndag. Logi internat 1 natt: 300 kr. Logi hotell: enkelrum 750 kr, del i dubbelrum 650 kr. Kursen faktureras i efterhand. För eventuella frågor kontakta oss gärna.

Anmälan

Anmäl dig till fortbildningskursen del 2. Marknadsföring här:

Länk till anmälan

Kontakt

E-post: wiks.folkhogskola@regionuppsala.se

Telefon: 018 611 66 50