Del 2. Marknadsföring

Hur når vi ut i "bruset"? En heldagskurs med fokus på marknadsföring 16 januari. På grund av rådande pandemi hålls kursen digitalt. Länk till kursen är utskickad. Kolla skräpposten om du inte har fått den!

Under dagen varvas workshop med föreläsning. Vi går bland annat igenom sociala medier, digital marknadsföring, annonser och affischer.

Innehåll

  • Hur definierar vi våra målgrupper och vilka behov har de?
  • En genomgång av sociala medier, appar och digital marknadsföring.
  • Hur får vi kostnadseffektivitet i analoga och/eller digitala kanaler?
  • Sociala medier, event, annonser, affischer, med mera – fördelar och nackdelar.
  • Vad kan gå fel? Hur räddar vi en programpunkt när publiken sviker?
  • Hur kan vi använda media för att nå ut?

Kursledare

Loredana Jelmini. Loredana har lång erfarenhet av ledarskap och kommunikationsarbete inom kultursektorn. Hon har bland annat arbetat med Cullbergbaletten, Folkets Hus och Parker och Nordiska museet. Loredana har genomfört kurser över hela landet i marknadsföring, kommunikation och försäljning – för professionella som såväl ideellt kulturverksamma.

Tider

Klockan 09.30 – 16.00.

Pris

Fortbildningstillfälle 2, Marknadsföring, är gratis då kurstillfället ges digitalt på grund av rådande pandemi. Max antal deltagare 30 stycken.

Antagning och anmälan

Anmäl dig till kursen senast den 16 november. Först till kvarn gäller. Om vi får in fler anmälningar till kursen än vi har platser att erbjuda innebär det att din ansökan rangordnas efter det datum du anmälde dig. Vi håller ansökningslänken till kursen öppen efter sista anmälningsdag för dig som vill stå på reservlistan. Söker du kursen efter sista ansökningsdag skickas inget antagningsbesked ut om vi inte har möjlighet att erbjuda dig en plats på kursen.

Kontakt