UNGA SKAPAR - Sommarläger för dig som är 13-21 år

2022-04-05

Sommaren 2022 satsar Region Uppsala folkhögskola i samarbete med Kulturutveckling, Region Uppsala på tio sommarkurser ute på Wik för dig som är 13-21 år.

Kurserna är alla inom det estiska området så som musikläger, streetdance, filmskapande, serieteckning, slöjd, teater och skrivande. Satsningen på fler kulturkurser för unga är ett led i att främja ungas rätt till kultur och göra det möjligt för fler unga att få utveckla sina skapande förmågor. Kurserna hålls under tre perioder, 20-23 juni, 27 juni-1 juli och 9-12 augusti. De två första perioderna riktar sig till unga mellan 15-21 år och den sista perioden till dig som är mellan 13-15 år. På kvällarna finns det möjlighet att umgås, bada eller vara med på arrangerade kvällsaktiviteter. Sista ansökningsdag 28 maj.

Hitta på sidan