Lärare

Jan Matsson är utbildad konstnär vid Kungliga Konsthögskolan och har läst bildlärarprogrammet vid Karlstads universitet.

I sitt konstnärliga arbete fokuserar Jan på måleri, skulptur och improvisation – platsspecifika tillvägagångssätt är återkommande. Relationen mellan text och bild är också ett starkt intresse. 

Sandrine Samuelsson är utbildad vid Konstfacks ämneslärarprogram med inriktning mot bild och media.

I sitt konstnärliga arbete fokuserar hon på skulptur, installation, animation och teckning, där processbaserade metoder och ett utforskande av olika medier är återkommande inslag. Hon intresserar sig för konstens inverkan – vad den gör för oss och med oss – och värdesätter mångtydighet, interaktion och reflektion.

Tommy Löwe Eriksson har lång erfarenhet som både konstnär och pedagog.

Tommy arbetar med flera olika konstformer, bland annat objekt, installationer, video, teckning och grafik. I sitt konstnärliga arbete utforskar han det absurda, triviala och skeva i tillvaron, ofta genom uttryck som rör sig mellan det oväntade och det vardagliga.
Tommy kombinerar sin breda konstnärliga kompetens med en lyhörd pedagogik, vilket skapar en inspirerande och utforskande lärmiljö

Cristian Quinteros Soto har en masterexamen från Kungliga Konsthögskolan

I sitt konstnärskap utforskar han kollektiva upplevelser. Genom till synes enkla handlingar, som gemensamma bad, har han aktiverat åskådarens egna reflektioner. I sin praktik undersöker han hur intima möten kan bibehållas, dokumenteras och faciliteras i offentliga rum genom interventioner, performance och workshops.
Hans verk och presentationer har tidigare visats på platser som, Liljevalchs, Södertälje Konsthall, Konstakademien, 10th Berlin Biennale, Riksidrottsmuseet, Botkyrka Konsthall Marabouparken, och Tensta Konsthall. 

Elin Sundström är utbildad på HDK och Konstfack med inriktning keramik och glas.

Elins praktik rör sig mellan det materialbaserade och det performativa. Hon arbetar oftast platsspecifikt med en lyssnande metod där landskapet självt och dess fler-än-mänskliga invånare får komma till tals. Även materialens inneboende agens och egenskaper lyfts fram.

Hon intresserar sig för konstens inverkan på individ och samhälle och dess nära mystiska kraft för förändring. Några ledord är: bejakande, nyfikenhet och ansvar.