Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen.
För dig som jobbar i 1177 direkt
Få behörighet
För att få behörighet till skarp miljö och demomiljö, vänder du dig till den som är systemadministratör i 1177 direkt på enheten där du arbetar.
Riktlinjer
Region Uppsalas riktlinjer för arbete i tjänsten 1177 direkt.
Riktlinjer
1177 direkt - Regionövergripande riktlinje
1177 direkt - Användarmanual
Regionala frastexter
1177 direkt - regionala frastexter
Statistik
Det finns två olika verktyg för att ta ut statistik i 1177 direkt, Dashboard och Flight Tower (Flygledartornet). Två behörigheter per verktyg ingår i avtalet.
Frågor och svar om Dashboard och Flight Tower
Här hittar du vanliga frågor och svar kring statistikverktygen Dashboard och Flight Tower.
FAQ för Dashboard (Inera)
Utbildningsmaterial
Filmer som beskriver tjänsten 1177 direkt samt lathundar från Platform24.
Vårdbedömningar via chatt är ett nytt arbetssätt i vården och ett metodstöd chatt finns också tillgängligt.
Demomiljön
Länkar till demomiljöer, där du kan öva i tjänsten. Här hittar du testpersonnummer för att kunna öva i demomiljön.
Support
För frågor och support om 1177 direkt kontakta i första hand superanvändare på din vårdenhet eller it-support/vårdsystemsupport. Allvarlig incident ska alltid anmälas på telefon 0771 - 25 10 10 (öppet alla dagar, dygnet runt).
Om invånare får problem med tekniken, exempelvis inloggning, ska de vända sig till den nationella supporten på 1177.se.