It-support och vårdsystemsupport

Här hittar du kontaktinformation för it-support och vårdsystemsupport. Vi hjälper dig som är privat vårdgivare, förtroendevald eller samverkanspartner.

It-support

Vi på it-supporten hjälper dig när du har frågor eller problem med till exempel lösenord eller olika it-system.

Öppettider 

Vardagar klockan 7.30–16.45

Skicka in dina ärenden till oss

Telefon

018–617 90 90

Vårdsystemsupport

Vårdsystemsupporten hjälper dig när du har frågor eller problem som rör ett system som du som vårdgivare använder eller när du ska beställa behörigheter till ett vårdsystem. 

Frågor om Cosmic

Easit självservice

PATVSS-HSA@regionuppsala.se

Öppettider: vardagar klockan 7.30–16.30

Telefonnummer: 018–611 77 10

Frågor om SITHS-kort, NetID och inloggning i programportalen

It-support@regionuppsala.se

Telefon: 018–617 90 90 vardagar klockan 7.30–16.45

Frågor om E-Frikort och registrering av patientavgifter

patientfaktura@regionuppsala.se

Telefon: 018–611 02 20 vardagar klockan 9–12

Frågor om Privera

ekonomiservice@regionuppsala.se

Frågor om ändringar på 1177.se, beställning av SITHS-kort, behörighet i AuditBase

privataavtal@regionuppsala.se

Telefon: 018–617 11 26

Så här anmäler du en ny användare

Om du är privat vårdgivare och har avtal med regionen så anmäler du en ny användare här. Anmälningsformulär för:

  • Användarkonto.
  • Delegation av ordinationsrätt (covid-19).
  • Systembehörighetsbeställning.
  • Avslut av konto.

Aktuella driftstörningar

Till driftstörningar