Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen.
Personalverktyget 1177
Personalverktyget 1177 är vårdpersonalens verktyg för säker kommunikation med invånare via 1177.se
Vårdgivare inom Region Uppsala eller som har avtal med regionen kan ansluta sig till e-tjänster på 1177. I Region Uppsala finns ett rekommenderat utbud av standardtjänster.
Anslutning privat vårdgivare utan Cosmic
När din mottagning är ansluten kommer ett urval av standardtjänster att synas på ditt kontaktkort på 1177.se. Mottagningen kommer även att bli synlig och sökbar i tjänsten Hitta och vård på 1177.se.
Det finns tekniska villkor för att ansluta sig till tjänsten, personalen behöver till exempel ha SITHS-kort. De som ska arbeta med e-tjänsterna behöver även gå en tvåtimmars utbildning som hålls av Region Uppsala.
Vill du ansluta?
Fyll i formuläret formulär för anslutning (webropol.com). Var noga med att ange mottagning. I formuläret ska du även välja vilke e-tjänster/ärendetyper ni kommer att erbjuda invånarna. Du kommer att få ett mejl med information om när nästa utbildningstillfälle är och hur du anmäler dig. Utbildningen är via Teams.
Aktuellt
Nya vyer i 1177 personalverktyget
Efter nyår byter flera vyer i 1177 personalverktyget utseende. Inga funktioner förändras.
Exempelvis kommer inkorgen under Mina ärenden att se ut så här:
Bifoga fil från invånare i 1177 e-tjänster
Mottagningar som väljer att använda funktionen bifoga fil från invånare, måste följa riktlinjer för journalföring av inkomna ärenden.
- Bifogade filer ska betraktas som arbetsmaterial och kasseras efter bedömning.
- Information som är av betydelse för vården ska sammanfattas i journalen.
- Fotografier som invånaren tagit på sig själv och skickat in får inte lagras i journalen eller i multimediaarkivet.
Digital utbildning om Personalverktyget 1177
Under våren 2023 genomförde vi en nöjdhetsmätning där det tydligt framkom ett behov av ökad kunskap och utbildning om användning av Personalverktyget 1177.
Förvaltningsgruppen för invånartjänster har tagit fram en webbaserad utbildning som nu finns tillgänglig i Pingpong. Utbildningen omfattar bland annat hur e-tjänster kan bidra till nytta för både invånare och verksamhet, hur du praktiskt arbetar i tjänsten och tips för ett effektivare arbetssätt. Målgrupp för utbildningen är både erfarna och nya användare.
Utbildningen tar cirka 50 minuter att genomföra och den kan genomföras i avsnitt.
Länk till utbildningen i Pingpong Sök efter Personalverktyget 1177
Användarmanualer för Personalverktyget 1177
Instruktion för att skicka information till invånare via 1177
Aktuella driftstörningar
-
SAS Viya - Servicefönster 21-23/2
2024-02-21 08:00 -
SmiNet - Planerat underhåll
2024-12-06 14:00 -
Public360 - Går ej att skapa nya ärenden i samband med årsskiftet
2024-12-30 15:00 -
Taligenkänning–planerat underhåll tisdag 7 januari klockan 19–23
2025-01-07 19:00 - 2025-01-07 23:00 -
Cosmic - Planerat driftstopp tisdag 7 januari kl 23.00 – 23.55
2025-01-07 23:00 - 2025-01-07 23:55
Kontakt
Lokal support för verksamhet
För frågor och support om e-tjänster, kontakta i första hand lokal vårdsystem- eller e-tjänstesamordnare, länk till IT-support och vårdsystemsupport.
Regional förvaltning
Invånartjänster e-hälsa, Hälso- och sjukvårdsavdelningen, kontakt via mejl 1177etjanster@regionuppsala.
Ansluta till e-tjänst
För mer information om vad som krävs för att ansluta till e-tjänsterna på 1177 kontakta stab.hsa@regionuppsala.se.