Filmläger för unga i Heby

Gillar du att göra film? Ta chansen att dyka in i filmens värld och lär dig allt från de grundläggande teknikerna till de mest värdefulla knepen som kan lyfta ditt filmberättande.

Lägret leds av filmaren och producenten Andreas Gejke, som kommer att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter för att hjälpa dig att växa som filmskapare. Tillsammans kommer ni att arbeta i grupp för att skapa er alldeles egna film, från det första strecket på manus till den sista redigeringsknappen. Det spelar ingen roll om du är helt ny inom filmskapandet eller redan har erfarenhet – alla är välkomna att delta!

Tid och plats

17 juni–20 juni, klockan 10–15 på Heby Folkhögskola/Heby bibliotek.

Vem kan anmäla sig?

Lägret riktar sig till dig mellan 13–16 år som bor i Heby kommun. I mån av plats kommer vi också att välkomna ungdomar från andra delar av Uppsala län.Inga förkunskaper krävs. Max antal deltagare är 12 stycken.

Sista anmälningsdatum är 12 maj.

Anmälningslänk hittar du här (forms)

Louise Bown

Verksamhetsutvecklare film