Nätverksträff och workshop med Björn Säfsten

En kombinerad nätverksträff och dansworkshop med koreografen Björn Säfsten.

Du får prova på koreografen Björn Säfstens unika arbetsmetoder som bygger på att visualisera rumslighet och stärka dansarens analytiska förmåga när det kommer till val och tankemönster samt rörelsearv, minnen och vanor. I workshopen eftersträvas en kombination av disciplin och lekfullhet, allt för att hitta en ökad medvetenhet.

I samband med workshopen sker en träff för dansnäverket. Båda äger rum på Möbeln i Tierp.

Datum och plats

3 maj på Möbeln i Tierp

11.30–12.30 lunchsamtal

13–15 workshop

Anmälan

Anmälan sker senast 19 april till eva.forsberg.pejler@regionuppsala.se. Nätverksträffen och workshopen är kostnadsfria. Ange matpreferenser vid anmälan.

Björn Säfsten

Björn Säfsten är dansare och koreograf, ursprungligen från Umeå, med Stockholm som bas. Han är verksam både i Sverige och internationellt och har under de senaste 20 åren främst skapat verk inom sin egen verksamhet men även för en rad Svenska dansinstitutioner såsom Skånes Dansteater, Cullberg och Regionteater Väst.

Säfsten intresserar sig för skärningspunkten mellan rörelse och gest. Mellan det som är betydelsebärande och meningsskapande i en rörelse och det som utgör en rörelse kroppsligen: rörelsens mekanik, dynamik och musikalitet.

Eva Forsberg Pejler

Verksamhetsutvecklare dans