Vårdcentral i Rasbo öppnar igen

2018-08-22 Pressmeddelande

Torsdagen den 6 september kommer vårdcentralen i Rasbo att öppna igen.

– Det känns mycket bra att vi nu äntligen har kunnat lösa bemanningen så att vårdcentralen i Rasbo åter kan öppna. Satsningen på nära vård är viktig och med vårdcentralen i renoverade lokaler finns bra förutsättningar för patienter och personal, säger Malena Ranch (MP), ordförande i vårdstyrelsen.

Vårdcentralen stängde sommaren 2016. Under 2015 uppstod en vattenskada som krävde renoveringar, men svårigheter att rekrytera personal efter detta har gjort att vårdcentralen fått dra ner på verksamheten och sedan hållits stängd fram till nu.

Rasbo vårdcentral är en filial till Gränbystadens vårdcentral. Vårdcentralen kommer att hålla öppet tisdagar och torsdagar med läkarmottagning, distriktssköterskemottagning och provtagning.

Ytterligare information:
Malena Ranch (MP), ordförande vårdstyrelsen, tel 076-495 03 11
Eva Widén, verksamhetschef, Gränbystaden och Rasbo vårdcentral, nås via växel 018-611 00 00

Jessica Elgenstierna Presschef Regionkontoret jessica.elgenstierna@regionuppsala.se 070-611 39 51