Ny vårdcentral öppnar i Ultuna 5 mars

2018-02-19 Pressmeddelande

Nu är det klart att en ny vårdcentral öppnar i Ultuna den 5 mars. Vårdcentralen kommer att drivas i Praktikertjänsts regi.

– Befolkningen i Uppsala växer snabbt, inte minst i de södra stadsdelarna. Det är bra att vårdgivarna hakar på expansionen, så att invånarna kan få vård på nära håll, säger Malena Ranch (MP), ordförande för vårdstyrelsen.

Den nya vårdcentralen i Ultuna kommer att vara lokaliserad på Ulls väg och är dimensionerad för 7 000 listade patienter. Förutom det ordinarie vårdcentralsutbudet kommer den också att erbjuda BVC-verksamhet.

Kontaktpersoner:
Malena Ranch (MP), ordförande för vårdstyrelsen, tel 076-495 03 11
Sofia Lavén, Distriktsläkare & Verksamhetschef Praktikertjänst Ultuna vårdcentral tel 070-870 81 75

Jessica Elgenstierna Presschef Regionkontoret jessica.elgenstierna@regionuppsala.se 070-611 39 51