Go Adventure nominerad till Stora Turismpriset 2018

2018-09-05 Pressmeddelande
Go Adventure arrangerar bland annat takvandringar på Uppsala slott. Nu är de nominerade till Stora Turismpriset 2018.

Go Adventure, som bland annat arrangerar takvandringar på Uppsala slott, nomineras som Uppsala läns kandidat till 2018 års Stora Turismpriset. Priset firar 25 år i år och delas ut av Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, med Tillväxtverket som huvudman. Priset är på 100 000 kronor.

Varje län erbjuds varje år att nominera en kandidat. Alla nominerade kandidater får en belöning på 10 000 kronor, i december koras sedan vinnaren som förutom äran också får 100 000 kronor. Från Uppsala län nominerar nu Region Uppsala företaget Go Adventure, som bland annat arrangerar takvandringar på Uppsala slott, driver Äventyrsbanan i Fjällnora och arrangerar tematiserade stadsvandringar i Uppsala.

Motiveringen för Go Adventure lyder: ”Med stort driv och engagemang har Go Adventure blivit en synlig entreprenör i Uppsala. Passionen för höga höjder gav idén till takvandringar på en av stadens mest framträdande byggnader, Uppsalas rosa slott. Företaget svingar sig från grantopparna på äventyrsbanan till jordnära kattäventyr med Pelle Svanslös i stadens gränder. Allt proffsigt paketerat och alltid med kunden i fokus”.

- Besöksnäringen växer i Sverige och det finns en ständig efterfrågan på nya upplevelser. I en näring där alla aktörer tillsammans skapar destinationen så är samverkan och paketering extra viktigt, men också förmågan och modet att tänka nytt och annorlunda. Här har Go Adventure och företagets VD Jonathan Tigrar visat prov på att man har just det. Med stort driv och engagemang, hög närvaro i lokala nätverk och en stark vilja att växa och utvecklas. Jag är väldigt glad över att få nominera Go Adventure som länets kandidat till Stora Turismpriset 2018, säger Karin Södergren på Region Uppsala.

För mer information:

Karin Södergren, regional destinationsutvecklare, Region Uppsala: 076-118 21 10

Jonathan Tigrar, VD och ägare, Go Adventure: 070-760 88 30

Jakob Larsson Pressekreterare Regionkontoret jakob.larsson@regionuppsala.se 070-384 53 19

Bilder

Go Adventure: Stora Turismpriset 3