Ny direktör för Fastighet och service utsedd

2022-06-20 Pressmeddelande

Patrik Häggstrand blir ny direktör för Region Uppsalas förvaltning Fastighet och service efter ett beslut i regionstyrelsens arbetsutskott.

Patrik Häggstrand, direktör för Fastighet och service, Region Uppsala.

– Patrik Häggstrand kommer att tillföra våra verksamheter värdefull kompetens, inte minst inom strategisk resurseffektiv lokalförsörjning, säger fastighets- och servicenämndens ordförande Björn-Owe Björk (KD).

Patrik Häggstrand kommer närmast från en tjänst som fastighetsdirektör på Locum AB med ansvar ur fastighetssynvinkel för Region Stockholms samtliga akutsjukhus. Han har 30 års erfarenhet från fastighetsförvaltning och byggprojekt i stat, kommun och egen konsultverksamhet.

Patrik Häggstrand tillträder sin befattning den 1 oktober.

– Jag ser verkligen fram emot vad vi kan åstadkomma tillsammans inom Region Uppsala med dess många utmaningar och breda palett av livsviktig verksamhet, säger Patrik Häggstrand.

Björn-Owe Björk (KD), ordförande fastighets- och servicenämnden: 072 - 217 32 78

Patrik Häggstrand, direktör för Fastighet och service, Region Uppsala.

Ladda ner bild