Drop-in för vaccination i Gränbystaden på lördag

2022-03-17 Pressmeddelande

På lördag den 19 mars erbjuder Region Uppsala vaccination mot covid-19 i Gränbystaden på Marknadsgatan i Uppsala. Under tre timmar, klockan 12 – 15, öppnas för drop-in-vaccination i en tom affärslokal nära torgytan i Gränbystaden. Satsningen är en del av den nationella vaccinationsveckan.

Margareta Öhrvall, vaccinationssamordnare Region Uppsala.

- Tack vare att vi får låna denna lokal av köpcentrumet kan vi erbjuda vaccination på en plats där många rör sig en lördag. Vi hoppas naturligtvis att många då passar på att ta den dos man behöver, säger Margareta Öhrvall, vaccinationssamordnare för Region Uppsala.

Vaccination kommer att ske med både dos 1, dos 2 och påfyllnadsdos. Den som vill vaccinera sig måste ha med sig legitimation, och om det gäller andra doser än dos 1 måste man även ha med sig sitt vaccinationskort eller vaccinationsbevis. Kapacitetsmässigt kommer det att vara möjligt att vaccinera ungefär 200 personer.

- Detta är en av de extrainsatser som vi gör under den nationella vaccinationsveckan. Vi har även varit ute på några av Uppsala universitets campusområden och på SLU. Tanken är att fånga upp ytterligare personer genom att finnas på ställen där vi normalt inte är, säger Margareta Öhrvall.

Margareta Öhrvall, vaccinationssamordnare Region Uppsala.

Ladda ner bild