PRESSINBJUDAN: Utdelning av Region Uppsalas kulturstipendier

2022-03-21 Pressmeddelande

På tisdag delas Region Uppsalas kulturstipendier 2022 och konstnärligt stöd 2022-23, ut vid en ceremoni på Uppsala konsert och kongress. Stipendierna delas ut av kulturnämndens ordförande Cecilia Linder (M) och Annika Eklund, kulturdirektör.

Sammantaget delas stipendier och stöd ut till 13 kulturskapare med koppling till Uppsala län.

Kvällen bjuder på mingel och utdelningsceremoni samt, musik med duon Gabriel Dluzewski och Säde Tatar, där Gabriel är en av förra årets kulturstipendiater.

Inbjudna gäster är stipendiaterna och deras medföljande, kulturpolitiker och kulturchefer i region och kommuner, samt kulturinstitutioner och kulturaktörer i länet.

Datum:   Tisdag 22 mars
Tid:         18.30
Plats.      Sal C på Uppsala Konsert & Kongress

Anmälan om deltagande görs till Eva Olsson på e-post: eva.k.olsson@regionuppsala.se