Reservrutin för skanning gäller hela januari

2025-12-18

Det finns fortfarande tekniska delar i flödet som behöver vara på plats hos den nya leverantören för att säkerställa en trygg och säker överföring av material. Därför behöver den tillfälliga skanningsenheten och reservrutinen vara i bruk under hela januari.

– Vi har en löpande dialog med XBP Europe, Region Uppsalas nya leverantör av skanningtjänster, och arbetar aktivt för att få ett startdatum för när det ordinarie skanningflödet kan tas i drift, berättar Maggie Nilsson, enhetschef patient- och vårdsystemstöd.

Status för skanningsflödet i driftmeddelande

På grund av flera driftstörningar i slutet av november och början av december har inskanningen blivit något försenad. Via driftmeddelande publiceras information om driftstörningen och där uppdateras löpande status för skanningflödet samt vilket datum skanningen för närvarande ligger på.

– Vi vill också påminna om att varje vårdenhet behöver ha en egen reservrutin för pappershantering. Det gäller särskilt material som är extra brådskande och som måste skannas in inom 24 timmar, säger Maggie Nilsson.

Har du frågor om inskannat material eller om handlingar som ni har skickat in för skanning, kontakta supporten för Medicinsk bild.

Mer information om skanning av material samt reservrutin.

Skannat material

Kontakt

Kontakta supporten för Medicinsk bild.

Telefon: 018-611 93 00, helgfri vardag 7.45-16.30