Uppdaterad: Akuta fel och problem efter uppgraderingen av PACS

2023-11-28

Läs om fel och problem efter uppgraderingen av PACS.

• Efter uppgraderingen av PACS har vi problem med att klienten väljer Internetanslutning (ADSL/kabel) i stället för Lokalt nätverk (>1Mbit/s).
    • Uppdatering 2024-01-22: Problemet är åtgärdat.
  • Displayprotokoll hänger inte upp länkade undersökningar.
    Vid länkade undersökningar så hanterar bara displayprotokollet den undersökning som man har markerat och öppnat med Granska/svara.
    • Uppdatering 2024-01-22: Felet är anmält till leverantör.
  • Saknade ordlistor för rättstavningsdelen i svarsredigeraren.

• Uppdatering 2024-01-22: Leverantören arbetar med att återställa ordlistorna.

• Varningsmeddelandet nedan kommer upp när PACS upptäcker PR objekt som inte går att läsa in. Tidigare kraschade PACS när den hittade problematiska PR objekt.
    Meddelandet varnar bara för att undersökningen nu kommer att öppnas utan vissa PR objekt.

• Tryck OK för att fortsätta titta på bilder. Vi utreder med leverantören om det är möjligt att ändra översättningen på texten så att det tydligare framgår vad varningen innebär.Varningsmeddelande PACS och PR objekt.png