Guldbagge till kortfilm som fått stöd av Region Uppsala

2023-01-30

Kortfilmen "Little to Big" av Ellen Fiske och Ellinor Hallin tog hem Guldbaggen för bästa kortfilm när 2022 års bästa svenska filmer korades den 23 januari på Cirkus. "Little to Big" har fått ett regionalt filmstöd av Region Uppsala och följer kuratorerna hos BRIS när de tar emot samtal från barn och ungdomar.

Ellen FiskeFörra året var Ellen Fiske dessutom en av mentorerna för mentorskapsprogrammet inom film. Ett program som syftar till att stödja och utveckla ditt konstnärskap, stimulera lärande, ta tillvara kunskaper och erfarenheter samt ge möjligheter till reflektion, för både mentorer och adepter. Ellen undervisar även på Storytelling-kursen på Region Uppsala folkhögskola på Wik.

"Little to Big" är regisserad av Ellen Fiske och Ellinor Hallin. Duon har tidigare gjort bland annat "Scheme Birds" som var Guldbaggenominerad 2021 för bästa film och bästa dokumentär. Vi gläds åt Ellens Guldbagge och säger stort grattis till både Ellen och Ellinor!

"Little to Big" går just nu att se på SVT Play under titeln "Det stora och det lilla".

Louise Bown

Verksamhetsutvecklare film