Koreografer sökes till danssommarjobbet 2024

2023-10-30

Region Uppsala söker två koreografer/projektledare för uppdraget som koreograf till Danssommarjobbet 2024.

Sedan 2002 arrangerar Region Uppsala Danssommarjobbet. Det är ett spännande och annorlunda sommarjobb där ungdomar som går ut årskurs 9 ges möjlighet att prova på yrket som dansare. Under tre veckor tillsammans med en professionell koreograf, får de testa på allt från audition till färdig produktion.

Vi söker nu professionellt verksamma inom dansområdet som bor eller har anknytning till Uppsala län. De bör ha ett starkt intresse för, och erfarenhet av, att arbeta med ungdomar som har olika dansbakgrund, samt en förmåga att kunna driva en pedagogisk och konstnärlig process framåt. Även ett intresse för projektledning är väldigt viktigt då en stor del av arbetet handlar om att självständigt leda projektet.

Danssommarjobbet är ett samarbete mellan Region Uppsala, Tierp kommun, Östhammar kommun, Älvkarleby kommun och Uppsala kommun.

Läs mer om Utlysningen av koreograf till danssommarjobbet 2024

Erika Martikainen