Noomaraton – tävling i spontanfilm öppen för alla

2020-08-13

Det börjar bli dags att anmäla ett lag till Noomaraton, tävlingen i spontanfilm som äger rum första helgen i september och är öppen för alla.

Noomaraton är tävlingen där du tillsammans med dina kompisar gör film på 24 timmar. Men inte nog med det; filmen måste beröra ett givet tema, utspelas på tre platser och innehålla tre föremål som är hemliga ända fram till startskottet. Temat och de övriga förutsättningarna får du och ditt lag reda på när tävlingen startar lördag den 5 september klockan 9. Därefter har ni ett dygn på er att färdigställa filmen, som får vara max 5 minuter lång.

En jury bedömer tävlande filmer utifrån följande kriterier:

• Berättelsens förmåga att gripa sin publik.
  • Hur väl filmen speglar förutsättningarna.
  • Filmiskt hantverk.

Vinner ditt lag i Uppsala läns uttagstävling väntar riksfinal och kamp om 10 000 kronor på Filmhuset i Stockholm.

Regional tävlingshelg 5–6 september

Anmäl ditt lag senast den 4 september.

Mer information på regionuppsala.se/noomaraton

Hitta på sidan