Unga skapar - Kulturläger på Wik

2020-09-25

Höstlovslägret är framflyttat till vecka 8 2021 på grund av skärpta råd för Uppsala län i syfte att minska spridningen av covid-19.

Höstlovets kulturläger på Wik skjuts upp till sportlovet (vecka 8, 2021) på grund av att smittspridningen i länet ökat. Under eftermiddagen den 20/10 infördes nya skärpta råd för Uppsala län i syfte att minska spridningen av covid-19.

Du som sökt till höstlovets kulturläger och blivit antagen behåller din kursplats inför vecka 8. Du som vill avboka skickar ett mejl till wiks.folkhogskola@regionuppsala.se

Wiks folkhögskola och Kulturutveckling bjuder under tre dagar på höstlovet in ungdomar i åldern 16–20 år till kulturläger i fyra spännande ämnen: teater, animation, dans och kreativt skrivande. Kulturlägret passar såväl nybörjare som dig med tidigare erfarenhet. Du får möta nya vänner, upptäcka kultur i olika former samtidigt som du utvecklas i din konstform. I slutet av lägret ges tillfälle att visa upp det du skapat. Det bjuds på roliga kvällsaktiviteter i Wiks slott och övernattning för dig som vill.

Kom som du är! Inga krav på tidigare erfarenhet.

Wiks folkhögskola och Kulturutveckling, Region Uppsala.

Tid

Måndag–onsdag 26–28 oktober, alla kurser pågår under tre heldagar mellan klockan 9.15 och 15.30. På eftermiddagarna och kvällarna blir det gemensamma aktiviteter med bland annat filmvisning och slottsbesök.

150 kronor för kurs, mat och internatboende 26–28 oktober.

Ansökan

Lägret riktar sig till dig i åldern 16–20 år, 10 deltagare per kurs. Läs mer om kurserna och ansök på Wiks folkhögskolas webbplats www.wik.nu