Utlysning av residens för svenska ljudkonstnärer eller kompositörer

2023-05-17

Region Uppsala samarbetar med Hållnäs konstkoloni om ett residens för svenska ljudkonstnärer som äger rum mellan den 8-22 augusti 2023.

Residenset ger möjlighet till två veckors arbetsvistelse på Hållnäs konstkoloni och möjlighet att medverka i en eller flera lokala festivaler med något tidigare eller pågående projekt. Residenset är tänkt som ett tillfälle till fördjupning och utveckling av den egna konstnärliga verksamheten. Utvald residenskonstnär erhåller ett stipendium på 17 000 kr och ett resestipendium på 2000 kr.

Hållnäs konstkoloni är en liten, familjeägd residensverksamhet i skogen nära havet i Norduppland med fokus på arbetsvistelser för yrkesverksamma konstnärer. Sedan 2018 har Hållnäs konstkoloni tagit emot konstnärer och volontärer som byggt upp Hållnäs konstkoloni till en kreativ oas, lantligt belägen vid den vackra Hållnäskusten.

Sista ansökningsdag är 30 maj.

Eira Ekenstaf

Verksamhetsutvecklare konst