Visningar av Persbo skulpturpark i sommar

2021-05-17

Strax utanför Månkarbo ligger Persbo där konstnären Fredrik Strid har sin ateljé. Under tio år har han bjudit in konstnärskolleger för att göra permanenta verk och hans tomt har nu förvandlats till en fantastisk skulpturpark. I sommar erbjuds där kostnadsfria visningar för allmänheten.

Lämning av Thomas Karlsson

I Persbo skulpturpark finns hittills verk av Helene Edgren, Anna Ekman & Cecilia Järdemar, Leif Elggren, Leif Holmstrand, Lisa Jeannin & Rolf Schuurmanns, Thomas Karlsson, Tryggve Luktvasslimo, Patrik Nilsson och Johan Strandahl.

Skulpturparken är inte öppen för allmänheten, men nu erbjuds visningar för allmänheten under ledning av konstpedagog Martina McQueen. Förhandsanmälan krävs. Visningen tar cirka en timme. Man tar sig till Persbo med egen bil.

Visningarna arrangeras i ett samarbete mellan Persbo skulpturpark, Tierps kommun, Konstfrämjandet Uppland och Region Uppsala.

Visningar av Persbo skulpturpark

Söndag 30 maj kl. 14.00
Söndag 27 juni kl. 14.00
Söndag 29 augusti kl. 14.00
Söndag 26 september kl. 14.00
Söndag 31 oktober kl. 14.00

Max antal besökare/tillfälle: 8 personer (tills vidare).

Anmäl dig till kostnadsfri visning i Persbo skulpturpark.

Anmäl dig till visning

Mer information hos Konstfrämjandet Uppland