TAHA - teaterföreställning

2020-09-21

En publik- och kritikersuccé världen över som inte lämnar någon oberörd. I den internationellt prisbelönta föreställningen TAHA får vi följa ett människoöde som börjar i Palestina innan andra världskriget och slutar i London på en poesikonferens ett halvt sekel senare. Föreställningen spelas på Gottsunda Dans & Teater onsdagen den 30 september klockan 18.

Om en poets kärlek till ordet, hans fascinerande kärlek till människoliv och natur. Om sorg och människans stora förmåga till förlåtelse, om att erövra världen med kunskap och skönhet i en glödande föreställning berättad med fint avvägd humor.

Detta är berättelsen om den palestinske hyllade poeten Taha Muhammad Ali, skriven och framförd av mästerlige skådespelaren Amer Hlehel, översatt och regisserad av Amir Nizar Zuabi.

Spelas på engelska eller arabiska och textas till svenska.

• Onsdag 30 september klockan 18.
  • Gottsunda Dans & Teater.
  • Endast fåtal biljetter! Bokas på www.kulturbiljetter.se

Arrangör: Uppsala Riksteaterförening i samarbete med Gottsunda Dans & Teater. Med stöd av Region Uppsala.

Anneli Olsson

Reception Regionens hus