Den här webbplatsen använder cookies, som samlar information om hur du interagerar med sidan. I kombination med de uppgifter du uppger, skapar vi en profil så att vi ska kunna visa relevant innehåll just för dig. Genom att acceptera tillåter du att vi samlar och behandlar dina personuppgifter enligt beskrivningen.
Patientsäkerhet

Om du inte är nöjd med vården
Om du inte är nöjd med den vård du har fått eller tycker att det har skett något felaktigt kan du eller en närstående lämna en synpunkt eller klagomål. Dina synpunkter kan bidra till att vården blir bättre och säkrare.
Du kan lämna synpunkter eller klagomål på flera sätt. Mer information om dina rättigheter och hur du gör för att lämna in en synpunkt hittar du här:
Regler och rättigheter i vården (regionuppsala.se)
Om du inte är nöjd med tandvården (1177.se)
Vissa händelser kan du anmäla till Inspektionen för vård och omsorg (Ivo).
Du kan också anmäla händelser till Diskrimineringsombudsmannen eller polisen, om dina klagomål rör något som kan vara diskriminerande eller brottsligt.
Beställ journalkopia
Du kan ta del av din tandvårdsjournal genom att logga in på 1177.
Om du som vårdnadshavare önskar beställa journalkopior på ditt barn ska beställningen alltid vara skriftlig och i original där du intygar att du är barnets vårdnadshavare.
För att säkerställa att journalkopiorna kommer till rätt person skickas journalkopiorna till folkbokföringsadressen. Du kan begära att få brevet rekommenderat. Rekommenderat brev kostar 50 kronor. Du kan även hämta ut dina journalkopior direkt från din klinik
Avgifter
Om en beställning omfattar tio sidor eller fler, kan avgift tas ut för kopior av allmänna handlingar. Avgiften för en beställning av tio sidor är 100 kronor. För varje sida därutöver är avgiften sex kronor, dock sammanlagt högst 500 kronor.
Vi kan, av administrativa skäl, tyvärr inte kontakta dig för att meddela eventuell kostnad för journalkopior innan utskick.