Sök till Danssommarjobbet i Uppsala

2022-02-09

Danssommarjobbet arrangeras årligen under tre sommarlovsveckor i början av sommaren och riktar sig till ungdomar i åk 9 som älskar att dansa och vill prova på yrket som dansare.

För dig i årskurs 9

Du som går i årskurs 9 och är folkbokförd i Uppsala kommun har en unik möjlighet att prova på yrket som professionell dansare. Tillsammans med en professionell koreograf arbetar dansarna fram en föreställning som visas upp i slutet av projektet på offentlig plats i Uppsala.

Arbetsdagarna är uppbyggda likt hur ett professionellt danskompani arbetar – uppvärmningsklass, repetitioner och slutligen föreställningar. Det är bra om du som söker har någon form av tidigare dansvana  – alla dansstilar välkomnas. Projektet är ett samarbete mellan Kulturutveckling vid Region Uppsala och Uppsala kommun.

Mer information och anmälan

Besök webbsidan om danssommarjobbet